در این بخش، متا تگ ها را بررسی می کنیم، فهرستی از مهم ترین متا تگ ها را ارائه می دهیم و بینشی در مورد استفاده از آنها ارائه می دهیم. با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.
متا تگ ها چگونه بر سئو تاثیر می گذارند؟
متا تگ ها اساساً قطعه های توصیفی کدی هستند که در HTML وب سایت شما تعبیه شده اند و در طول نمایش صفحه نامرئی می مانند. آنها به خزنده های موتورهای جستجو در درک موضوع سایت شما کمک می کنند و آنها را قادر می سازند صفحات را به طور مؤثر فهرست کنند. این فرآیند برای افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط بسیار مهم است. از منظر سئو، متا تگ ها اهمیت زیادی دارند زیرا دسته بندی محتوای وب سایت شما را توسط موتورهای جستجو تسهیل می کنند. انواع مختلفی از متا تگ ها وجود دارد و درک ویژگی های هر کدام برای گنجاندن موثر آنها در استراتژی شما ضروری است. متا تگ های کلیدی سئو شامل تگ های متعارف، متا تگ های روبات، توضیحات متا و تگ های عنوان هستند که نمونه های رایجی هستند. از یک تگ متعارف می توان برای اطلاع رسانی به موتورهای جستجو استفاده کرد که کدام صفحه باید به عنوان صفحه اصلی سایت شما در نظر گرفته شود. به طور مشابه، یک برچسب ربات می تواند اطمینان حاصل کند که هیچ صفحه ای به طور سهوی در نتایج جستجو قرار نمی گیرد.
برچسبهای متعارف Canonical Tags
نوع محتوای متا Meta Content Type
رباتهای متا تگها Robots Meta Tags
تگهای عنوان Title Tags
متا کلمات کلیدی Meta Keywords
متا تگ توضیحات Meta Descriptions
تمایز بین متا تگها و متادیسکریپشن
هنگام ایجاد عنوان، چه عواملی را باید در نظر گرفت؟
تگ عنوان هر صفحه باید منحصر به فرد باشد، زیرا اساساً هویت صفحه را مشخص می کند. این تگ در نتایج جستجو، مرورگرها و رسانه های اجتماعی ظاهر می شود و باید برای جلب توجه ساخته شود. هنگام فرمول بندی عنوان صفحه، سؤالات زیر از خود بپرسید: چه ارزشی برای مخاطبان خود قائل هستید؟ بازدیدکنندگان چه بینشی از این صفحه به دست خواهند آورد؟ آنها چه مزایا یا مزایایی را دریافت خواهند کرد؟ چگونه می توانید مخاطب را متقاعد کنید که با محتوای شما درگیر شود؟ یکی دیگر از جنبه های حیاتی که باید هنگام نوشتن عنوان در نظر گرفت، اطمینان از گنجاندن یک کلمه کلیدی است. هر چه کلمه کلیدی به ابتدای عنوان نزدیکتر باشد، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.