خطای کد 404

آموزش سئو سایت و حوزه دیجیتال مارکتینگ

خطای کد 404

۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

در دوران معاصر، مواجهه با خطا در اینترنت کمتر از گذشته است. با این وجود، هنوز هم ممکن است هر از گاهی مشکلاتی را در وب سایت خود تجربه کنید. بدون درک روشنی از معنای پشت هر کد خطای HTTP، خطر از دست دادن ترافیک ارزشمند وجود دارد.

در این مقاله به بررسی خطای کد 404 می‌پردازیم.دانستن این خطاها برای سئو سایت اهمیت زیادی دارد. برای اطلاع از سایر خطاهای کد 400 می‌توانید به آوین سئو مراجعه کنید.

 

HTTP 404 Not Found

رایج ترین خطا در بین انواع مختلف کدهای خطای 400، کد 404 است. این کد زمانی ظاهر می شود که صفحه درخواستی توسط سرور قابل یافتن نباشد. ممکن است یک خطای 404 توسط خود سرور نمایش داده شود یا یک صفحه خطای سفارشی 404 توسط توسعه دهنده وب سایت طراحی شود. در روش های سئوی معاصر، یکی از معیارهای گوگل طراحی و پیاده سازی صفحه 404 است. اطمینان از اینکه کاربران در سایت شما با خطای 404 مواجه نمی شوند ضروری است. هنگام حذف صفحات، توصیه می شود آنها را به سایر صفحات مرتبط هدایت کنید. در غیر این صورت، نه تنها ممکن است سایت شما با جریمه های گوگل مواجه شود، بلکه می تواند بر عملکرد سئو سایت شما نیز تاثیر منفی بگذارد.

 

دلایل وقوع و راه حل های خطای 404

از دیدگاه فنی، خطای 404 یک اعلان سمت مشتری است که توسط اقدامات کاربر ایجاد می شود. این خطا معمولاً زمانی رخ می‌دهد که کاربر به اشتباه آدرس صفحه‌ای را وارد می‌کند یا زمانی که صفحه‌ای که می‌خواهد به آن دسترسی داشته باشد دیگر وجود ندارد، به ویژه اگر قبلاً اطلاعاتی در مورد انواع مختلف جستجو نکرده باشد. یکی دیگر از عوامل موثر حذف صفحه مورد نظر است، جایی که مالک وب سایت آدرس های صفحه قدیمی را به صفحه های جدید هدایت نکرده است. زمانی که کاربر روی لینک صفحه حذف شده کلیک می کند، با خطای 404 مواجه می شود. برای کاهش این مشکل، توصیه می شود هر آدرس صفحه حذف شده را به صفحات مربوطه هدایت کنید.

  1. برخی از دلایل خطای 404 نامشخص است. ممکن است آدرس صفحه حذف شده به صفحه دیگری هدایت شده باشد، اما ممکن است این هشدار همچنان ظاهر شود. توصیه می شود دکمه Refresh یا F5 را چند بار فشار دهید تا داده های ذخیره شده در حافظه پنهان ذخیره شده در سیستم پاک شود.
  2. علاوه بر این، آدرس صفحه یا URL را تأیید کنید، زیرا ممکن است دارای اشتباهات نگارشی باشد. علاوه بر این، ممکن است در پیوندهای ارائه شده در وب سایت خطا وجود داشته باشد.
  3. عمق URL ها را در وب سایت خود کاهش دهید. به عنوان مثال، اگر URL avinseo.com/test/a/b/c.html را برای دسترسی به یک صفحه تعریف کرده باشید، این URL بسیار طولانی است و کاربران ممکن است تایپ کردن آن را دشوار بدانند. بنابراین توصیه می شود تا حد امکان آدرس صفحه را کوتاه کنید.
  4. کاربران اغلب زمانی که از مکان دقیق آن مطمئن نیستند، آدرس های دقیق را جستجو می کنند. از این رو، توصیه می شود URL خود را با استفاده از عبارات ساده ارائه دهید که به راحتی توسط موتورهای جستجو ایندکس شوند.
  5. کاربران را تشویق کنید تا کش مرورگر خود را پاک کنند، زیرا ممکن است آدرس های خاصی در حافظه پنهان ذخیره شده و صفحات قدیمی نمایش داده شوند.
  6. اگر کاربران به هر دلیلی نتوانند سایت را پیدا کنند، احتمالا با مدیران سایت تماس خواهند گرفت. ارائه اعلان های قبلی یا اطمینان از اینکه اطلاعات تماس به طور برجسته در مکانی به راحتی قابل دسترسی نمایش داده می شود، ضروری است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.